Ροδόχρους ακμή

Τι είναι η ροδόχρους ακμή;

Η ροδόχρους ακμή είναι μια κοινή πάθηση του δέρματος που προκαλεί ερυθρότητα και ορατά αιμοφόρα αγγεία στο πρόσωπό σας. Μπορεί επίσης να παράγει μικρά, κόκκινα, γεμάτα με ουλές εξογκώματα. Αυτά τα σημάδια και τα συμπτώματα μπορεί να ξεσπάσουν για εβδομάδες έως μήνες και στη συνέχεια να φύγουν για λίγο. Η ροδοκήλη μπορεί να θεωρηθεί λάθος για την ακμή, άλλα δερματικά προβλήματα ή φυσική ερυθρότητα.

Η ροδόχρους ακμή μπορεί να επηρεάσει οποιονδήποτε. Αλλά είναι συνηθέστερη στις μεσήλικες γυναίκες που έχουν ευαίσθητο δέρμα. Η θεραπεία μπορεί να ελέγξει και να μειώσει τα σημεία και τα συμπτώματα.

Συχνές ερωτήσεις για τη ροδόχρους ακμή

Τα σημάδια και τα συμπτώματα της ροδόχρου ακμής περιλαμβάνουν:

• Ερυθρότητα προσώπου. Η ροδόχρους ακμή προκαλεί συνήθως επίμονη ερυθρότητα στο κεντρικό τμήμα του προσώπου σας. Τα μικρά αιμοφόρα αγγεία στη μύτη και τα μάγουλά σας συχνά διογκώνονται και γίνονται ορατά.
  • Πρησμένα, κόκκινα εξογκώματα. Πολλοί άνθρωποι με ροδόχρο ακμή αναπτύσσουν επίσης σπυράκια στο πρόσωπό τους που μοιάζουν με ακμή.
  • Προβλήματα οφθαλμών. Πολλοί άνθρωποι με ροδόχρους ακμή έχουν επίσης ξηρό, ερεθισμένο, πρησμένα μάτια και κόκκινα, πρησμένα βλέφαρα. Αυτό είναι γνωστό ως οφθαλμική ροδόχρους ακμή. Σε μερικούς ανθρώπους, τα οφθαλμικά συμπτώματα προηγούνται των συμπτωμάτων του δέρματος.
  • Μεγέθυνση της μύτης. Με την πάροδο του χρόνου, η ροδόχρους ακμή μπορεί να πυκνώσει το δέρμα στη μύτη. Αυτό συμβαίνει συχνότερα στους άντρες παρά στις γυναίκες.

Η αιτία της ροδόχρου ακμής είναι άγνωστη, αλλά μπορεί να οφείλεται σε συνδυασμό κληρονομικών και περιβαλλοντικών παραγόντων. Η ροδόχρους ακμή δεν προκαλείται από κακή υγιεινή.

Ορισμένοι παράγοντες μπορούν να προκαλέσουν έξαρση, όπως:

• Ζεστά ποτά και πικάντικα τρόφιμα
  • Κόκκινο κρασί και άλλα αλκοολούχα ποτά
  • Το φως του ήλιου ή ο άνεμος
  • Φάρμακα που διαστέλλουν αιμοφόρα αγγεία, συμπεριλαμβανομένων μερικών φαρμάκων πίεσης του αίματος
  • Διάφορα καλλυντικά προϊόντα

Ο καθένας μπορεί να αναπτύξει ροδόχρου ακμή. Αλλά ίσως είναι πιο πιθανό να το αναπτύξετε αν:

• Είστε γυναίκα
  • Έχετε ευαίσθητο δέρμα, ιδιαίτερα εάν έχει υποστεί βλάβη από τον ήλιο
  • Είστε άνω των 30 ετών
  • Καπνίζετε
  • Έχετε ένα οικογενειακό ιστορικό ροδόχρου ακμής

Δεν χρησιμοποιείται συγκεκριμένη εξέταση για τη διάγνωση της ροδόχρου ακμής. Αντ ‘αυτού, ο δερματολόγος σας βασίζεται στο ιστορικό των συμπτωμάτων σας και στην εξέταση του δέρματός σας. Μπορεί να κάνετε εξετάσεις για να αποκλείσετε άλλες ιατρικές καταστάσεις, όπως η ψωρίαση, το έκζεμα ή ο λύκος. Αυτές οι παθήσεις μπορεί μερικές φορές να προκαλέσουν σημεία και συμπτώματα παρόμοια με εκείνα της ροδόχρου ακμής.

Εάν τα συμπτώματά σας αφορούν τα μάτια σας, ο γιατρός σας μπορεί να σας παραπέμψει σε ειδικό για οφθαλμίατρο για αξιολόγηση.

Η θεραπεία για τη ροδόχρου ακμής επικεντρώνεται στον έλεγχο των σημείων και των συμπτωμάτων. Τις περισσότερες φορές αυτό απαιτεί συνδυασμό καλής φροντίδας του δέρματος και φαρμάκων. Η διάρκεια της θεραπείας σας εξαρτάται από τον τύπο και τη σοβαρότητα των σημείων και των συμπτωμάτων σας.

Νέα φάρμακα ροδόχρου ακμής έχουν αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια. Ο τύπος φαρμάκου που θα σας δώσει ο δερματολόγος σας εξαρτάται από τα σημεία και τα συμπτώματα που αντιμετωπίζετε. Μπορεί να χρειαστεί να δοκιμάσετε διαφορετικές επιλογές ή συνδυασμό φαρμάκων για να βρείτε μια θεραπεία που να λειτουργεί για εσάς. Τα  φάρμακα για τη ροδόχρου ακμή περιλαμβάνουν:

• Τοπικά φάρμακα που μειώνουν την ερυθρότητα
  • Στοματικά αντιβιοτικά
  • Στοματικό φάρμακο ακμής

Η θεραπεία  της ροδόχρους ακμής με λέιζερ και άλλες θεραπείες με βάση το φως μπορεί να συμβάλλουν στη μείωση της ερυθρότητας των διευρυμένων αιμοφόρων αγγείων. Μπορεί να απαιτούνται περιοδικές θεραπείες για να διατηρηθεί η βελτιωμένη εμφάνιση του δέρματός σας.

Μπορούμε να σας βοηθήσουμε

Στη δερματολογική μας κλινική αντιμετωπίζουμε συνήθη και σπάνια προβλήματα του δέρματος, των μαλλιών, των νυχιών και των βλεννογόνων. Μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας αν χρειάζεστε συμβουλευτική υποστήριξη ή θεραπεία για τη ροδόχρους ακμή.

Dr Μπαλαμώτη Ευγενία, Δερματολόγος, Αφροδισιολόγος

ΡΟΔΟΧΡΟΥΣ ΑΚΜΗ| ΔΕΡΜΑΤΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ | DR ΜΠΑΛΑΜΩΤΗ ΕΥΓΕΝΙΑ | ΠΕΙΡΑΙΑΣ